Bing

Noen ganger er det lurt å skille seg ut og gjøre det ikke alle andre gjør. Med Microsoft Advertising kan du annonsere på Bing. Den «glemte» søkemotoren som ofte viser seg å by på lavere konkurranse og mer for pengene.

Bing som søkemotor

Bing er Microsoft sin egen søkemotor og en god nummer to etter Google. Det er en myte at det ikke lønner seg å annonsere i Bing. Mange glemmer at nesten hver femte nordmann tar i bruk søkemotoren, enten på jobb eller hjemme. Bing er også standard søkemotor på Internet Explorer/Microsoft Edge, og flere velger å la denne innstillingen bli stående. Det betyr at mange brukere av denne nettleseren er potensielle mottakere av Bing-annonser.

Konkurransen på søkeord er ofte lavere enn i Google og klikkfrekvensen er vanligvis høyere. Noe som da gjerne resulterer i lavere klikkpriser og billigere konverteringer. I tillegg er annonseoppsettet i Bing og Google tilnærmet lik. Det gjør at det oppsettet du allerede har i Google Ads enkelt kan overføres til Bing.

 

Microsoft Advertising i praksis

Microsoft Advertising fungerer i det store og hele på akkurat samme måte som Google Ads. Kundene plotter inn et søkeord i søkemotoren, og hvis søkeordene passer til innholdet i annonsen din, vil du dukke opp i søkeresultatene. Deretter kan kundene kontakte deg gjennom informasjonen du har oppgitt, enten det er snakk om telefonnummer, nettside eller adresse. 

Prisen for hvert søkeord speiler hvor stor konkurransen er. Dette må tas til vurdering før man velger hvilke søkeord som skal bys på. Vi hjelper deg mer enn gjerne med å sette opp din neste kampanje i Microsoft Advertising (Bing). Ta kontakt med en av våre rådgivere for en hyggelig og uforpliktende samtale i dag!