Instagram

I dag er det ikke bare privatpersoner som kan dra nytte av Instagram – plattformen er et veldig godt verktøy også for bedrifter. Å bruke det visuelle sosiale mediet til å bygge merkevare og bli bedre kjent med målgruppen, vil være både hensiktsmessig og verdifullt for mange bedrifter.

Enkelt å komme i gang

Annonser på Instagram oppleves ofte som en naturlig del av det eksisterende innholdet. Brukerne blar seg gjennom mengder av visuelle poster hver dag, og vips har du fanget oppmerksomheten deres uten at det oppleves som skrikende eller påtvungen reklame.

Etter at Facebook kjøpte Instagram i 2012 har plattformen blitt svært annonsevennlig, og i dag kan du spisse markedsføringen din med like nøyaktig presisjon som på Facebook. 

Instagram har et usedvanlig stort utvalg hva gjelder annonsemuligheter. Her kan du blant annet leke deg med:

  • Annonser i Instagram Stories
  • Bildeannonser
  • Videoannonser
  • Karusellannonser
  • Samlingsannonser

Det er heller ikke vanskelig å komme i gang med annonseringen på Instagram. Ved hjelp av de samme kraftige annonseringsverktøyene som Facebook bruker, kan du enkelt sette opp, kjøre og spore dine kampanjer. 

 

Millioner av inntrykk

Selv om annonsering på Instagram virker enkelt ved første øyekast, ligger det timevis med arbeid bak annonsene som faktisk fungerer. Instagram er en jungel av inntrykk, og det kan være fort gjort å gå seg vill blant millioner av bilder og videoer man kommer over på plattformen. Derfor kan man kanskje spørre seg om det er vanskelig å finne frem til potensielle kunder i mylderet av brukere? Heldigvis ikke – som på Facebook kan du bruke målretting i annonseringen din basert på alt fra geografi og språk til alder, kjønn, sivilstatus, utdannelse, jobb, interesse og hvordan plattformen blir brukt.

Med vår hjelp blir du guidet trygt frem, og havner nøyaktig der du bør være – i synsfeltet til potensielle kunder. Ta kontakt med en av våre rådgivere i dag for en hyggelig og uforpliktende samtale!

Vi kan også helpe deg med