Konkurrentanalyse

Alle har konkurrenter. Er du nysgjerrig på hvordan du ligger an sammenlignet med dine? Med en konkurrentanalyse finner du ut hva dine konkurrenter gjør bedre enn deg, og hva du gjør bedre enn dem.

Snik deg foran konkurrenten

Vet du hvem dine argeste konkurrenter er? Svaret vil kanskje overraske deg. Det er ikke alltid det er de man tror, eller liker å sammenligne seg med. Så, hvem er dine konkurrenter, og hva gjør de som du ikke gjør?

Hensikten med en konkurrentanalyse er å gi deg verdifull innsikt, samt et fortrinn overfor konkurrentene. Spørsmålene som blir besvart er:

  • Hvem er konkurrentene?
  • Finnes det noen dere ikke vet om?
  • Hva gjør de bedre enn dere?
  • Er det noe de gjør som dere burde henge dere på?
  • Hva gjør dere bedre enn dem?
  • Hvordan kan vi skape et konkurransefortrinn?

Basert på analysen vil vi komme med konkrete anbefalinger på tiltak som bør gjennomføres og hvordan de bør prioriteres.

 

Dyptgående analyse

En konkurrentanalyse er mer enn å bare se på konkurrentene. Vi sammenligner alle aspekter av din og dine konkurrenters nettsider.

Det er hovedsakelig tre områder vi jobber med:

  • Autoritet
    • Utgående linker
    • Internlinker
    • Inngående linker
    • Linkeverdi
    • Ankertekster
  • Innhold
  • Tekniske utfordringer
    • Titler og meta
    • Lastetid
    • Kanonisering
    • txt
    • Sitemap/sitemap.xml
    • Mobiltilpasning

Rapporten dere mottar etter gjennomført analyse vil være en kombinasjon av tall og faglige vurderinger. Kom deg ut av den dårlige vanen med å bare gjette – det er på tide å vite. Det gir deg innsikten du trenger for å dra ifra din største konkurrent.

Vi mener at en konkurrentanalyse bør ligge i bunnen av enhver digital markedsføringsstrategi. Konkurransen om de øverste plasseringene i Google er hard og blir stadig hardere. Så, hva venter du på?

Vi kan også helpe deg med