Rydd og Vask

I en bransje preget av svart arbeid kan det være en utfordring å skille seg ut som en seriøs aktør. Sammen med Optimal Norge har Rydd og Vask skapt en plattform for informasjonsdeling, og posisjonert seg som en ekspert i renholds- og håndverkerbransjen.

400
Prosent økning i nye brukere
34
Prosent trafikkløft
203
Prosent økning i klikk på telefon
660
Prosent økning i brukere på Facebook

Utfordring

Rydd og Vask slet med høy konkurranse fra useriøse aktører med priser som var umulig å matche. Derfor ble det viktig å skille seg ut fra mengden og by på noe ekstra. Ved å dele ekspertkunnskap og profilere seg som pålitelig og erfaren bedrift i bransjen, kunne de få en fordel. Rydd og Vask ønsket også å redusere antallet useriøse henvendelser og fremstå som det naturlige valget ved større prosjekter. Vi ble målt på organisk trafikk, klikk på telefon, trafikkløft og effekt av annonsering på Facebook

 

Slik løste vi det

Vi hadde et møte med kunden hvor vi gikk gjennom hvilke oppdrag de ønsket mer av og hva det ville være hensiktsmessig å skrive om. Med utgangspunkt i en søkeordsanalyse ble det utarbeidet en publiseringsplan for artikler som skulle produseres og publiseres.

Artiklene ble utviklet med den hensikt å lære, informere og forklare forbrukerne ulike aspekter innen rengjøring, rydding, dødsbo og håndverk. Disse ble publisert jevnlig på nettsidens egen blogg, samt annonsert på Facebook til satte målgrupper. Innholdet resonnerte godt med målgruppen, noe som gjenspeiles i resultatene.

For å hanskes med useriøse henvendelser tok vi bort muligheten for å legge igjen telefonnummer, og la heller inn CTA-en «ring oss nå». Det gjorde at Rydd og Vask slapp å sitte igjen med en lang liste med telefonnummer på slutten av dagen som sjeldent førte til oppdrag, men heller traff kundene da de var i riktig modus.

«Det var sykt bra!»
Jon, Rydd og Vask