RECO Bygg og Skadeteknikk

Gjennom en målrettet SEO-strategi opplevde RECO Bygg og Skadeteknikk en markant økning i både trafikk og konverteringer på kun ett år.

RECO spesialiserer seg på skader og gjenoppbygging etter vann-, brann- og naturskader. De leverer profesjonelle løsninger med fokus på kvalitet og rask gjennomføring for både privat- og bedriftskunder over hele landet.  

Med et sterkt behov for å nå ut til flere kunder innen bygg- og håndverkertjenester, ønsket RECO å forbedre tilgangen til potensielle kunder på nett. 

 

Mål: Øke synlighet og vekst  

Optimal utviklet en helhetlig plan for å optimalisere RECOs nettside og innhold basert på målrettede søkeord og teknisk SEO-forbedring. Målet var å skape en langsiktig vekststrategi for å sikre at RECO Bygg og Skadeteknikk ikke bare tiltrakk seg nye kunder, men også etablerte seg som et pålitelig førstevalg i markedet. 

 

En helhetlig SEO-strategi 

Gjennom en grundig analyse av RECOs nettside, identifiserte vi viktige forbedringsområder. Blant disse var en omstrukturering av nettsidens URL-struktur og optimalisering av eksisterende innhold. Videre produserte vi kundecaser og blogginnlegg. Dette innholdet skulle sørge for at RECO kunne gi verdi til brukere samtidig som det bygget autoritet innen bygg- og skadeteknikk.  

 

Resultatene: Imponerende vekst på kun ett år

I utgangen av 2024 hadde RECO oppnådd følgende resultater: 

  • 71 % økning i organisk trafikk sammenlignet med 2023: Flere potensielle kunder fant RECO gjennom søk i søkemotorer. 
  • 49 % økning i konverteringer fra organisk trafikk: Flere besøkende tok kontakt. 
  • 16 nye søkeord på topp 3 Google-plasseringer i desember 2024: RECO rangerte høyt på relevante søkeord som for eksempel «lage takterrasse» og «fjerning av bærevegg».

Daglig leder i RECO Bygg og Skadeteknikk, Tore Kyvik, er svært fornøyd med resultatene og uttaler:  

– De imponerende resultatene taler for seg selv! Den økte synligheten har gjort at vi når flere kunder med behov for våre tjenester, noe som har bidratt til at vi har mer enn doblet omsetningen vår i år.

 

Langsiktig samarbeid 

I tillegg til søkemotoroptimalisering og innholdsmarkedsføring har Optimal hatt et langsiktig samarbeid med RECO Bygg og Skadeteknikk der vi også har bistått med betalt annonsering. Samarbeidet sikrer at nettsiden holder seg synlig og konkurransedyktig i et stadig mer digitalisert marked. 

 

Ønsker du å vite hvordan Optimal kan hjelpe din bedrift med deres digitale strategi? Ta kontakt med oss her!