Å sende ut nyhetsbrev eller å kjøre kampanjer på e-post er en direkte dør inn til eksisterende og potensielle kunder. Gli inn i innboksen til en spisset målgruppe, bare pass på at det ikke oppfattes som spam.
Å sende ut nyhetsbrev eller å kjøre kampanjer på e-post er en direkte dør inn til eksisterende og potensielle kunder. Gli inn i innboksen til en spisset målgruppe, bare pass på at det ikke oppfattes som spam.
E-postmarkedsføring er en av de siste kanalene i den digitale verdenen hvor du selv eier e-postlisten. Det er ikke lov å sende mail til hvem som helst, de du sender til må ha frivillig meldt seg på nyhetsbrevlisten. Dette betyr at e-postlisten din er stappfull av mennesker som ønsker å få markedsføringen fra deg rett i innboksen.
De frivillig påmeldte e-postmottakerne fører igjen til en gjennomsnittlig ROI (Return On Investment) på 42:1, altså får du igjen 42 kr per 1 kr investert. For godt til å være sant?
Ikke alle på din e-postliste er like, og derfor anbefaler vi å ikke sende det samme budskapet til alle på listen. Uansett om du har 100 eller 100 000 kontakter på listen, har alle disse kontaktene ulike interesser, behov og er sannsynligvis i ulike stadier av kjøpstrakten. Deler du opp listen din i mindre grupper, eller «segmenter», kan effektiviteten av e-postmarkedsføringen bli drastisk forbedret.
Det er mye du kan segmentere e-postlisten etter. Her er noen eksempler:
Marketing automation gir deg muligheten til å sende personlig tilpasset og automatiske e-poster slik at du treffer riktig person med riktig budskap til rett tid. Dette er et svært effektivt verktøy for å tilby egenverdi til mottakeren og potensielt øke omsetningen.
Noen eksempler på marketing automation er:
For å vite hvordan dine nyhetsbrev og e-postkampanjer blir mottatt der ute, finnes det nøyaktige måter å måle treffsikkerheten på. Vi rapporterer til deg fortløpende om blant annet:
Med tallene som grunnlag kan vi justere og tilpasse kampanjene underveis slik at den er så treffsikker som mulig.
Vi hjelper deg mer enn gjerne med å komme i gang med din e-postmarkedsføring. Våre spesialister har erfaring med flere programvarer for e-postmarkedsføring som Mailchimp, HubSpot og Voyado. Ta kontakt for en hyggelig og uforpliktende samtale!
"*" obligatorisk felt