Betalt søk

Betalt søk innebærer å plassere betal-per-klikk-annonser (PPC) på søkemotorer som Google og Bing. Ved å velge de riktige søkeordene for dine annonser, kan du nå de som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester. Betalt søk er med andre ord relevant for alle bedrifter som ønsker flere konverteringer.

Annonsering i Google 

Hva gjør vi når vi skal finne varer eller tjenester på nett? Vi søker, og selvfølgelig søker vi på Google! Listen over fordeler med Google Ads er derfor, ikke overraskende, svært lang. Vi kan kjapt nevne noen: Raske resultater, full kontroll over kostnader og mer verdi for pengene.

Hos oss gjør vi mer enn å slenge inn en haug annonser, trykke på start og håpe på det beste. Vi gjennomfører grundig forarbeid og overvåker kontoen din underveis. På den måten sikrer vi at riktige søkeord er valgt, og at du får mest mulig valuta for pengene. Presisjon er viktig og vi jobber derfor hardt for å tilpasse språk og tekst etter ulike kundegrupper. Med oss som samarbeidspartner vil du alltid ha oversikt, noe som er avgjørende i slike prosjekter. Du vil få både rapporter og svar på alle spørsmål du skulle sitte med underveis.

Google Ads finnes i mange former og fasonger. Vi kjenner alle til annonsene som dukker opp i søkeresultatene, men det finnes mye mer! Vi kan nevne i fleng: Display, YouTube, Discovery, Performance Max og Google Shopping.

 

Annonsering i Bing 

Bing er Microsofts egen søkemotor og en god nummer to etter Google. Det er en myte at det ikke lønner seg å annonsere i Bing. Mange glemmer at nesten hver femte nordmann tar i bruk søkemotoren, enten på jobb eller hjemme. Bing er også standard søkemotor på Microsoft Edge, og flere velger å la denne innstillingen bli stående. Det betyr at mange brukere av denne nettleseren er potensielle mottakere av Bing-annonser.

Konkurransen på søkeord er ofte lavere enn i Google og klikkfrekvensen er vanligvis høyere. Noe som da gjerne resulterer i lavere klikkpriser og billigere konverteringer. I tillegg er annonseoppsettet i Bing og Google tilnærmet lik. Det gjør at det oppsettet du allerede har i Google Ads enkelt kan overføres til Bing.

Microsoft Advertising fungerer i det store og hele på akkurat samme måte som Google Ads. Kundene plotter inn et søkeord i søkemotoren, og hvis søkeordene passer til innholdet i annonsen din, vil du dukke opp i søkeresultatene. Deretter kan kundene kontakte deg gjennom informasjonen du har oppgitt, enten det er snakk om telefonnummer, nettside eller adresse. 

Prisen for hvert søkeord speiler hvor stor konkurransen er. Dette må tas til vurdering før man velger hvilke søkeord som skal bys på. Vi hjelper deg mer enn gjerne med å sette opp din neste kampanje i Microsoft Advertising (Bing). Ta kontakt med en av våre rådgivere for en hyggelig og uforpliktende samtale i dag!

 

Få en gratis helsesjekk av din Google Ads-konto!

Har du en Google Ads-konto, men er usikker på om den har blitt satt opp riktig eller hvordan optimaliseringsarbeidet har blitt gjennomført?

Vet du om du:
  • Er synlig nok når potensielle kunder aktivt er på utkikk etter varer/tjenester du leverer?
  • Benytter deg av riktige søkeord, inkludert negative søkeord, slik at du får relevant trafikk til din nettside?
  • Har full kontroll på kostnader og resultater?
  • Styrer Google-annonser basert på den verdien de bidrar med til din bedrift?

Vi har lang erfaring med Google Ads-annonsering, og ser mer enn gjerne gjennom kontoen din – helt kostnadsfritt!

Fyll ut kontaktskjemaet nedenfor, så tar vi kontakt med deg for å booke et møte. Her vil du få en vurdering av din Google Ads-konto og en liste med konkrete tiltak som vil forbedre den.

"*" obligatorisk felt

Ved å gi oss din e-postadresse og ditt telefonnummer har du akseptert å ha lest vår personvernerklæring og samtykker i at vi behandler dine data i henhold til denne.