Vil du nå bredt ut med annonser på alle de største nettsidene i Norge? Liker du å ha full kontroll på hvor pengene du legger i annonsering blir av, og hva du får igjen for dem? Da er det på tide å sjekke ut programmatisk annonsering.
Vil du nå bredt ut med annonser på alle de største nettsidene i Norge? Liker du å ha full kontroll på hvor pengene du legger i annonsering blir av, og hva du får igjen for dem? Da er det på tide å sjekke ut programmatisk annonsering.
Hver gang noen går inn på en nettside som inneholder annonser, vil det i kulissene foregå en form for digital auksjon blant alle aktørene som ønsker å benytte seg av denne annonseplassen. I løpet av millisekunder har denne auksjonen avgjort hvilken annonsør som vinner plassen, basert på diverse målgruppekriterier og hvem som har det høyeste budet. Disse kriteriene, samt hva annonsøren ønsker å betale for å få vist sin annonse, er allerede bestemt.
Med programmatisk annonsering sparer du dyrebar tid du heller kan bruke på å planlegge og optimalisere kampanjene dine. Hvordan annonsene dine presterer blir nemlig overvåket kontinuerlig, og skulle det være rom for forbedringer vil det tilpasses automatisk.
Dette bidrar til å bedre kvaliteten på annonsene dine og øker sannsynligheten for å få klikk. Programmatisk annonsekjøp passer for deg som vil bli lagt merke til og ønsker mer informasjon om målgruppen din.
Når du velger å bruke programmatisk annonsering er du nødt til å stole på at algoritmene gir deg mest igjen for pengene. En av utfordringene knyttet til denne formen for annonsering er hvor de vises. I visse tilfeller vil din annonse kunne dukke opp på sider som bryter med din merkevares verdier. For å unngå dette kan du legge inn en «svarteliste» med kriterier og sider du ikke ønsker å dukke opp på. Denne må du videre sørge for å holde oppdatert på jevnlig basis.
Du kan også lage en liste over foretrukne sider du ønsker å annonsere på, for å spisse markedsføringen ytterligere. Samtidig kan dette medføre at du mister mye bredde i annonseringen og potensielt går glipp av mange konverteringer. For å nyttiggjøre all dataen du får tilgang til gjennom programmatisk annonsekjøp, er det viktig å sette seg godt inn i prosessene. Det kreves både tid og kunnskap for å holde oversikt. Heldigvis har vi jobbet med dette i en årrekke og vet hva vi driver med. Vi hjelper deg gjerne med din kampanje. Ta kontakt med en av våre rådgivere i dag for en hyggelig og uforpliktende samtale!
"*" obligatorisk felt